torsdag den 1. oktober 2009

C'est pas moi, je le jure





LIVET ER IKKE SKABT TIL MIG
MEN JEG ER SKABT TIL AT LEVE

- fra filmen 'Det er ikke mig... jeg sværger'

Jeg er lige kommet hjem fra biografen. Endnu en fransk film sneg sig ind i mit hjerte. Den var særdeles underholdende, også hjertevarm, underfundig, aparte og eftertænksom, og dog så simpel. Et lille kunstværk eller makværk, præcis som hovedpersonen selv. Den 10årige León spilles overbevisende, en personlighed der drager og bærer én med, hele vejen gennem den en anelse langsomme fortælling. Der findes hverken spørgsmål eller svar og der gives ingen rammende billeder af virkeligheden, men filmen med sin egensindige og lidt groteske humor og enkle historie, rummer en anderledes tyngde, der ikke helt er til at sætte ord på.
Det er ikke mig... jeg sværger går i Dagmar

Dagmar Teatret
Jernbanegade 2
København V
Tlf.: 70 13 12 11

Ingen kommentarer:

Send en kommentar